utorak, 13.11.2007.

Speleološka škola - Prva jama

Cijenjeni naši evo sa ponosom vam predstavljam prvu jamu speleološke škole koja je bila 'obrađena' u svibnju. Radi se o svim speleolozima dobro poznatoj Šulinoj jami koja se nalazi pored puta koji vodi prema planinarskoj kućici na Vošcu. Jama je duboka oko 30 metara i imala je jedan spit i to za neke težak, a za neke lagan, bilo nas je desetak, neki s više, a neki s manje iskustva no svi s namjeron da nešto naučimo, a i da se uz to dobro i zabavimo.
Neko vrijeme nismo bili prisutni u blogosferi, što zbog povečanih školskih obveza te ljetnih praznika koji su nam onemogućili ikakvo sjedenje za računalom, sada smo u punom pogonu i opisivat će se izleti speleološke škole koji s bili održani prije ljeta te poneki izlet ukoliko se uopće dogodi.



Pošto nisam mogao spavati s ekipom koja je došla dan prije,došao sam sa svojim ocem ujutro i pomogao im sa transportom i ostalim sitnicama.
Stižemo na parking blizu doma na vošcu, odakle krećemo prema jami koja je udaljena oko 10 minuta od puta, i polako krećemo sa transportom opreme i konopa.
Stigli smo na mjesto događaja gdje su svi pomalo uzbuđeni, spremamo se i skupljamo opremu za spuštanje u jamu, naš voditelj Mišo postavlja jamu te stavljamo jedan spit, polako jadan po jedan svi ulaze u jamu,svi su prije ulaska pregledani od strane već iskusnog špiljara Vibora. Koliko god mi se činilo da namene nikad neće doći red ipak sam se uspio nametnuti, krećem u desender, stavljam konop, a Vibor me pregledava i samo kaže: Upadaj. Krećem polako i sigurno no na ulazu dolazi do male gužve polako dolazim do spita te ga samopouzdano pokušavam ga prijeći no, nažalost, mi ne uspjeva uglavnom zbog panike uzrokvane od strane kolega na ulazu.



Ljutito ukapčam penjalicu i krol i izlazim van,poslije malo vremena ukazuje mi se prilika da opet probam no ovaj put uz pomoć. I uspjeva mi! Osjećaj je odličan! Došao sam do dna gdje smo naišli na mnogo kostiju i municije iz rata, provlačimo se kroz neke prolaze te se vračamo do naša dva instruktora Rikija i Pere koji nam objašnjavaju kako izmjerit i nacrtat jamu. Nakon opširne i korisne poduke krečemo sa izlaskom. Sav sretan kupim stvari i izlazim iz jame s nadom da ću ovo vrlo brzo i ponoviti te s iščekivanjem sljedeće jame.



Text by: Nino Tursić
Foto by: Tanja Šošić

Pozdrav do sljedećeg posta!



- 13:48 - (3) - - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.