ponedjeljak, 26.05.2008.

Dan planinara Hrvatske - Ivanščica

Uz solidnu organizaciju i zanimljivo druženje protekao je još jedan skup planinara iz cijele Hrvatske.
Okupljanje je bilo zakazano u 5 sati ujutro na velikom mulu u Makarskoj luci, išlo se sa četiri kombija, a išlo je ukupno 30-ero planinara, neki s namjerom da prespavaju u svom šatoru, a neki u planinarskoj kući na vrhu Ivanščica, no svi s namjerom da upoznaju još jedan dio planinarskog krajolika "Lijepe naše" i pritom da se dobro zabave. Uz usputno stajanje na Skradinu i malene probleme pri nalaženju ulaska na Ivanščicu uspješno smo stigli te su nas s kombijem pustili skroz do mjesta održavanja do kojega se pješke trebalo ići, navodno, 45 min. (trebalo je nešto više od sat vremena, osobito radi vrućina pri polasku). Pri dolasku smo se raspakirali postavili šatore, ugurali ruksake, presvukli se i nešto prezalogajili te pogledali program u koji je bilo uključeno i predstavljanje ženske ekspedicije koja je pohodila himalajski vrh Cho Oyu.

Nakon zabavnog programa usljedilo je nekoliko pješačkih tura, a među njima i ona na Vrh Ivanščice (1060m) kojoj se odazvao najveći broj ljudi, gore se moglo prespavat, a i vratiti nazad. Staza je u početku dobro markirana i počinje izuzetno teškom uzbrdicom za koju su organizatori rekli da je mala i lagana, a mi smo je 'tukli' dobrih pola sata. Na onom ravnom djelu gdje se izlazi na cestu za aute, putje podjeljen na prečice i na glavnu cestu i tu se markacija gubi pa smo bili u velikoj dilemi no na kraju se sve dobro završilo, na vrhu je postavljena piramida odakle pogled puca na Hrv. Zagorje sve do Slovenije te se tu nalazi start za padobrance.

S obzirom da sam vidio da je dom itekako u odličnom stanju odustao sam od prvotne nemjere da se vratim i prespavam u šatoru, budući da su se gore nosile vreće i ostala oprema, gitara i harmonika su itekako teško pale na leđa, a budući da su planinari iz Viteza gore išli itekako olakšani s obzirom da nisu imali namjeru prespavati sami su se ponudili da pomognu nositi harmoniku zašto su na vrhu bili nagrađeni svirkom.
Zanimljivo je za njih da su bili i na Danima planinara Dalmacije te posjećuju svako planinarsko druženje čak i izvan granica njihove države, a usto su još i veseljaci što se i vidi u priloženom filmiću.

Gore nas je otišlo 22oje a prenoćiti je ostalo nas 17, uz dobru svirku do kasnih noćnih sati krenuli smo na počinak.
Ujutro je buđenje i doručak bilo zakazano za 8h kako bi se stigli vratiti i spremiti te otići do 10.30 kako bi usput navratili u Kumrovec radi Dana Mladosti.
U Kumrovcu se okupilo oko 500 ljudi, a na radiju smo čuli kako je dan prije, kada u stvarnosti nije bio Dan Mladosti nego se ovaj put tada slavio, okupilo oko 10 000 ljudi.
U Kumrovcu se moglo kupiti raznih suvenira te posjetiti Titov muzej koji djeluje u sklopu nekoliko kućica uređenih u zagorskom stilu, a svaka je specifična na svoj način ( U jednoj se drži sjeno, u drugoj je održano pravo zagorsko vjenčanje itd.).

- 15:35 - (7) - - #

ponedjeljak, 19.05.2008.

Makar - Vošac (1421m) - Biokovo

Već tradicionalno HPD organizira svibanjski uspon na Vošac kao priliku da i oni koji nisu članovi malo upoznaju planinu i, možda, se učlane.
Nas nekoliko je gore išlo dan prije kako bi se dom i "dvorište" očistili te pripremili, našli smo se u podne u GSSovoj stanici te smo odatle krenuli sa pick upom i jednim Apfleovim kombijem natovarenim pićem i svim potrepštinama, pri dolasku gore započeli smo sa čišćenjem zoga i okolice doma od naslaganog lišća koje je počelo tvoriti humus, trebalo je provjetrit dom, obrisati prozore, potopiti fažol itd, a u jednom nižem dolcu pokraj ceste koja vodi prema domu sam primjetio Ljiljan zlatan, zeljasta trajnica koja uspijeva u polusjenovitim staništima i znak je da u tlu gdje rasta ima umjereno dušika. Poslije toga otišli smo do sv. Jure po drva, izvršili završne pripreme te ostavili Riđu u domu kako bi ujutro mogao početi kuhati fažol, a mi smo se ostali vratili u Makarsku.
Polazak je bio zakazan u 7.30 na Kačićevom trgu odakle se išlo prema Makru te je daljnji plan bio uz par stajanja doći do vrha. Staza je odlično markirana, a pri početku staze u grmićima je rastao biokovski endem Modro Lasinje (Moltkea petraea) iz zajednice Moltkietum petraeae koja na planini Biokovo zauzima veliki prostor, prvenstveno u primorskom, ali i u zagorskom dijelu, a širi se i na okolna područja, a samo mjestimično se spušta do razine mora.

Ljiljan zlatan i Modro lasinje

Uz dva-tri stajališta, naravno, po potrebi svi su se popeli do vrha te spustili do doma gdje je održan zabavni program, a na meniju se našao besplatni fažol te piće po promotivnim cjenama,a nisu izostale ni tradicinalne igre: bacanje kamena s ramena te povlačenja konopa čiji se pobjednik okitio pršutom.
Ljudi nije bilo u toliko velikom broju kao prošle godine jer se u isto vrijeme s izletom poklopila krizma u Makarskoj i pričest u Tučepima te vrijeme koje je 'vuklo' na kišu. Svi su se uspješno spustili tako da GSS nije morala intervenirati.

Kuha se fažol...

Izgleda da će se ove godine "Adio lito" na kraju održati, ali u planinarskoj kućici na Lokvi.
Sljedeći izlet će biti Dan planinara Hrvatske na Ivanščici tako da će o tome biti sljedeći post.

- 20:01 - (0) - - #

četvrtak, 15.05.2008.

Dan planinara Dalmacije - Orebić

Prošli vikend u organizaciji našeg HPD-a bio je organiziran izlet u Orebić povodom Dana planinara Dalmacije.
Dogovor je bio da se nađemo u subotu poslijepodne u 1 sat na "Velikom mulu" našem tradicionalnom okupljalištu odakle smo u Orebić krenuli sa jednim privatnim te kombijima od Gorske i Parka Prirode, cilj nam je bio doći na vrijeme za prvi izlet preko Perne i Bilopolja do Franjevačkog samostana, dokle bi se penjali 40 min. te zatim posjetili crkvu, samostan, groblje kapetana i vidikovac.

Pri dolasku u kamp izašli smo iz kombija, postavili šatore, ugurali ruksake, udobno se smjestili te nešto prezalogajili sve do 19h kada je bilosvečano otvaranje Dana dalmatinskih planinara uz pozdravne govore organizatora, predstavnika Općine i Turističke zajednice te informiranje o usponima i daljnjem programu. U 20 sati je bilo najavljeno druženje uz razna natjecanja kao što je običaj na planinarskim druženjima, logorska vatra te ples i koncert. na ovogodišnjem okupljanju se okupilo oko 550 planinara iz 27 Dalmatinskih te Bosansko-hercegovačkih planinarskih društava od čega je nas iz Makarske bilo 24-vero. Živa muzika je završila oko 12.30 te je to bio znak za počinak budući da su sutradan sljedila dva uspona; jedan u 6.00 koji je sadržavao polazak brodom do Orebića zatim preko Urkunića, Kabala i Stare kućice, inače je to bila malo zahtjevnija tura.
U 6.30 bio je polazak na malo manje zahtjevnu turu Perna-Bilopolje-Nova kućica-
-Stara kućica.

Nakon što su se tu svi sastali započeli smo penjanje prema vrhu sv. Iliji (961m) gdje je najavaljeno snimanje milenijske fotografije koje je popraćeno izvedbom himne od strane gradske glazbe iz Vodica čiji su se članovi sa svojim instrumentima popeli sve do vrha (da, da čak i onaj s velikim bubnjem ;) ).Poslije slikavanja smo se spustili uz poglede na panoramu koja se pruža prema Korčuli i onim malim otočićima oko nje. Pri dolasku u kamp malo sam se odmorio smočio noge u moru te krenuo na ručak koji je ovaj ptu bio malo neočekivan s obzirom da je ovo bio planinarski skup dakle umjesto već ustaljenog fažola poslužena je pašticada sa muflonom što je, izgleda, na ovom području tradicionalan objed. Poslije ručka smo se zaputili kući sa neuspješnom namjerom da stignemo na trajket pa smo tako uz obilazak Trstenika, Dingača i Stona, razmjenjujući dojmove, stigli kući.

Pohvale organizatoru koji je omogućio izlet, ručak, krasan vatromet te prije svega druženje svih planinara s ovog prostora.

Za kraj:

Milenijska fotografija Šime Strikomana

Post Scriptum

Službena stranica HPD-a je opet u pogonu i vrijedi je posjetiti.

U nedjelju 18. svibnja će biti održan tradicionalni uspon na Vošac okupljanje je dogovoreno u 7.30 na Kačićevom trgu dok će zabavni program početi u 11.30, u 14h će biti podjeljen besplatni biokovski fažol, a u 17h je organizirani povratak u Makarsku.

- 13:04 - (3) - - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Dijeli pod istim uvjetima.